Irene in Congo

Sinds september 2009 woon en werk ik in Lubumbashi, DRC. Ik werk met de terugkerende vluchtelingen (gevlucht naar Zambia en Tanzania) en probeer er voor te zorgen dat zij kunnen reintegreren in de Congolese samenleving in het algemeen en in het noord-oosten van Katanga in het bijzonder. Hieronder kun je lezen wat ik meemaak.

dinsdag 13 oktober 2009

Foto's!


M'n nieuwe favoriete kroeg met live muziek! Camille ging , tot iedereens enthousiasme spontaan een liedje meezingen


Twee in Lubumbashi gebrouwen bieren



Kassim en Valerie (of zoiets)




Voormalige vluchtelingen








Dorpje ongeveer een half uur van Lubumbashi vandaan waar 50 families die naar Zambia gevlucht waren zich gesettled hebben.




Alexander, collega en tijdelijke huisgenoot, op weg naar de UNHCR truck waarin de bagage van de terugkeerders zit.






relaxen aan het meer, een voormalige mijn






1 opmerking:

Margot Leegwater zei

He Irene,

Leuke foto's! Plaats je snel weer een berichtje? Hier gaat alles goed, heb vorige week een stuk ingediend dat misschien wordt opgenomen in een boek over natural resources in the Great Lakes region. Ben lekker aan het werk en voel me goed. Kort naar Rwanda gaan heeft dus goed gewerkt. Groetjes, Margot