Irene in Congo

Sinds september 2009 woon en werk ik in Lubumbashi, DRC. Ik werk met de terugkerende vluchtelingen (gevlucht naar Zambia en Tanzania) en probeer er voor te zorgen dat zij kunnen reintegreren in de Congolese samenleving in het algemeen en in het noord-oosten van Katanga in het bijzonder. Hieronder kun je lezen wat ik meemaak.

maandag 11 februari 2008

Verschil Rwanda en Burundi

Hoewel ietwat gedateerd, weet deze journaliste treffend het verschil tussen beide landen te verwoorden. Wellicht leuk om te lezen!




En daarnaast.. om mij op m'n mobiel te bellen is niet al te duur, maar nog goedkoper is het natuurlijk om te skypen of msn-en. Bij beide kun je me vinden op irenevanrij (voor MSN met @hotmail.com erachter!).


Het toegang krijgen tot het kamp gaat waarschijnlijk nog wel even duren dus ben me aan het beraden op dingen die ik dan in de tussen tijd kan doen... Wellicht dat ik binnenkort maar een weekje in Kigali een cursus Frans of Kinyarwanda ga doen.

Qua werk de training voor docenten komt nu goed van de grond en is al over 3 weken gepland! het meisjes project is erg lastig van een afstand te regelen, maar begin is gemaakt, en ook de start met de personeelsbestanden is er. Dus moet lukken om een week naar Kigali te gaan.


Oh en van de week nog een geweldige foto geschoten die ik jullie niet wil onthouden..

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Irene,

Ik ben vandaag bij Karin en ga straks naar oma. Zie ik het goed op de foto dat er een kat en een hond op staan? Ik hoop dat dit berichtje goed gaat, want de vorige poging (een paar dagen geleden) is blijkbaar mislukt.

Happy Valentine!
Liefs, Coby

nienke zei

Hey lieve Ireen,

Super om al je verhalen te lezen!!
Jammer dat je nog steeds niet in het kamp mag, maar wel stoer wat je daar allemaal gaat doen (en al doet).

Je foto's zijn erg leuk om te zien en zo een beetje een beeld te krijgen van hoe het daar is.
Het blijft wel gek dat je zover weg bent, voor zo'n lange tijd.

Hier geen noemenswaardige bijzonderheden. Ik ga je binnenkort wel even bellen.

Voor nu een dikke kus en veel plezier en succes!!
Nienke