Irene in Congo

Sinds september 2009 woon en werk ik in Lubumbashi, DRC. Ik werk met de terugkerende vluchtelingen (gevlucht naar Zambia en Tanzania) en probeer er voor te zorgen dat zij kunnen reintegreren in de Congolese samenleving in het algemeen en in het noord-oosten van Katanga in het bijzonder. Hieronder kun je lezen wat ik meemaak.

maandag 18 februari 2008

IK MAG HET KAMP IN! IK MAG HET KAMP IN!

De titel zegt al meer dan genoeg... vanavond eindelijk de officiele brief gekregen dat ik het kamp in mag! Ik besef het geloof ik nog niet helemaal.. zit er echt geen maar aan die brief? En Kigali zegt nu dat het mag, maar gaat de lokale veiligheidsdienst dat zomaar accepteren? Maar goed hopelijk zijn dat gewoon spoken die omhoog komen omdat het zolang heeft geduurd... Ik heb een officiele brief met stempel en handtekening dus het moet goed komen!

Verder was Kees Ton van CMC vandaag de hele dag in Byumba om het project van JRS en mijn werkzaamheden beter te leren kennen. Ontzettend leuk om hem een beetje dingen te laten zien.

Oh en heel triest nieuws... Mariebelle (de kip) is overleden.. dus ik zat een paar dagen zonder eieren. Gelukkig heeft Christine sinds vandaag de eierleg taak overgenomen en kan ik weer verder met m'n verse eitjes!

Dikke kus,
Irene

Ik en Don met alle uit te delen schriften en materialen aan de schoolkinderen
Ik achter m'n bureau... had de chauffeur bijna zover dat hij geloofde dat we in Nederland knal roze koeien hebben.. maar dat ze ook nog bloemen op hun rug zouden hebben daar trapte hij niet in.
Kees en ik op de markt in Byumba.

1 opmerking:

Anoniem zei

Hi Irene, Fijn dat je nu in het kamp mag. Ben je toch meer betrokken bij de zaak. Leuk om he belevenissen zo te lezen. Foto's zijn ook mooi.

Liefs, Henk