Irene in Congo

Sinds september 2009 woon en werk ik in Lubumbashi, DRC. Ik werk met de terugkerende vluchtelingen (gevlucht naar Zambia en Tanzania) en probeer er voor te zorgen dat zij kunnen reintegreren in de Congolese samenleving in het algemeen en in het noord-oosten van Katanga in het bijzonder. Hieronder kun je lezen wat ik meemaak.

maandag 2 februari 2009

Nieuw Telefoonnummer

MTN heeft z'n nummers aangepast om binnne het internationale te passen, of zo.



M'n nummer is nu veranderd naar +250 78 327 11 00



Of terwijl om vanuit NL naar mij te bellen moet je de eerste nul weghalen en er 78 voor in de plaats zetten. Kwam er gisteren achter omdat ik opeens niemand meer kon bellen. Fijne communicatie!



Qua onrusten, het is nu weer rustig. Er is vrij hard op gereageerd vanuit de overheid omdat illegale manifestaties niet worden geaccepteerd. Het kamp werd afgesloten en niemand mocht er nog in of uit. Zondag was de heftigste dag, dinsdag sudderde het nog wat na en woensdag hebben we de scholen weer opengegooid.



Donderdag was ik in het kamp en alles was rustig.



Ik schrijf snel een wat uitgebreidere blog van alles veranderd. Zo is er een nieuwe nationale directrice in byumba.. drie vrouwen op kantoor en in huis, als dat maar goed gaat :) Maar dat dus volgende keer.



xx

Irene

Geen opmerkingen: