Irene in Congo

Sinds september 2009 woon en werk ik in Lubumbashi, DRC. Ik werk met de terugkerende vluchtelingen (gevlucht naar Zambia en Tanzania) en probeer er voor te zorgen dat zij kunnen reintegreren in de Congolese samenleving in het algemeen en in het noord-oosten van Katanga in het bijzonder. Hieronder kun je lezen wat ik meemaak.

woensdag 31 oktober 2007

hebben?

Tja wat neem je nou mee naar Rwanda? Dat m'n perculator geval ding meegaat staat vast. Heb ik weer, ga ik naar het land waar ze de lekkerste koffie verbouwen.. en de vieste koffie zetten.
Dat m'n wok mee moet heeft al voor veel hilariteit gezorgd.. maar wat moet ik zonder dat ding? Het feit dat ik een kokkin krijgt haalt de noodzaak misschien wel wat weg, dus ik denk er nog even over na.
M'n dekbed gaat ook mee, dat is zeker. Maar wat nog meer? Het is wel een goede manier om eindelijk eens wat rotzooi kwijt te raken moet ik zeggen. Ik kijk nu naar al m'n spullen: goh heb ik jou nodig in Rwanda? Zo nee, ben je de moeite waard om twee jaar op te slaan? Zo nee.. kan ik je nog aan iemand kwijt raken of zet ik je jammerlijk op straat?

Helaas moest ik mijn verzameling friends video's twee maal een nee geven... maar op straat zetten vind ik ook wel heel cru. Dus hier een oproep, wie adopteert mijn video's? Ze zijn echt heel lief, zitten stil in een hoekje en komen allen te voorschijn als je zin hebt om te lachen. Echt waar. En als je ze zat ben mag je ze weer aan iemand anders ter adoptie aanbieden!

Hetzelfde geldt voor allerlei andere video's die ik heb (vooral categorie Chickflick maar ook een verdwaalde kiss the girls en the hunt for red october bijvoorbeeld).

Wil je ze hebben? Laat het me weten. Gratis af te halen of zelfs bezorgd voor een lekker etentje of een kopje koffie en beetje gezelligheid!

Ga zelf ook even in je gedacht langs mijn huisraad.. is er nog iets wat je twee jaar in bruikleen wil (ik noem een prachtig schilderij, kolonisten, djembe,senseo,kookboeken,troetelbeerkastje?) Of iets waarvan je denkt dat ik het vast niet meer wil hebben? (een geweldige Irene cd mix, een popcorn apparaat, een oerlelijk bijzettafeltje dat met een kleedje best wel ok is, m'n zielige plantjes, een geweldige paprika plant als hij de winter overleeft, cd van New Kids On the block, alle restjes drank die ik van Sonja niet mag drinken?)
Roep maar en je mag het hebben of soms lenen.

Geen opmerkingen: