Irene in Congo

Sinds september 2009 woon en werk ik in Lubumbashi, DRC. Ik werk met de terugkerende vluchtelingen (gevlucht naar Zambia en Tanzania) en probeer er voor te zorgen dat zij kunnen reintegreren in de Congolese samenleving in het algemeen en in het noord-oosten van Katanga in het bijzonder. Hieronder kun je lezen wat ik meemaak.

maandag 2 juni 2008

Foto's in het kamp

In maart hebben we bezoek gehad van de internationale directeur van JRS en een fotograaf... vandaag eindelijk die foto's bemachtigd en die moet ik natuurlijk met jullie delen. Hij heeft enorm veel prachtige foto's maar hier een aantal mooie en een aantal waarop je m'n dansje met de kindjes ziet. Ze genieten er volop van!





Rare Muzungus kijken





Als je geen plekje bij de de poort kunt bemachtigen dan maar bij het hek kijken

Twee vrouwen in het kamp


Het regent, het regent, de pannetjes worden nat

Gemiddeld aantal kindjes dat achter je aan loopt, in het kamp maar ook in Byumba zelf

Ok dan zingen we een liedje en dan laten jullie me met rust ok?

Les pouces en avant


Les coudes en arriere


ah tchick a tchak a thick a tchak

Ahah, ahah!

Deze gekke bek proberen kindjes in het kamp na te doen... beetje genant alleen dat als Leah het kamp in komt met hoog bezoek.. ze denken dat zij mij is en ze dus ook gekke bekken naar haar gaan trekken..








1 opmerking:

Anoniem zei

Hi Irene,

Gelukkig heb ik nu een goede pasfoto van je. Leuk dat het nu beter gaat. Hier krijg je echte motivatie uit.

Liefs, Henk